Lilypie First Birthday tickers

Lilypie First Birthday tickers

21 Eylül 2011 Çarşamba

Dün gece bebekler gibi uyudum, mışıl mışıl...

Aranızda şu cümleyi kurmuş olanınız var mı?

Dün akşam bebek gibi uyudum, mışıl mışıl...
Enis Bora doğana kadar ben çok söylerdim. Kesintisiz, derin bir uyku çektiğim, sabahleyin tüm enerjimi toplamış yorgunluğumu tamamen atmış olarak kalktığımda uykumu tarif etmek için sıklıkla kullanırdım.

Enis Bora doğduğundan beri bu cümlenin başka bir anlamı mı var diye düşünüyorum. Zaten yenidoğan 2-3 saatte bir uyanıyor. Dolayısıyla ilk 1-2 ay bebeklerin gece uykusu pek deliksiz olamıyor. Ek gıdalara geçiş ve anne sütünün azaldığı dönemle birlikte, bebişlerin gece uykuları düzeliyor ve gecede uyanma sayıları da kayda değer sayıda azalıyor. Ama kaçımızın bebeği öyle 10-12 saat deliksiz uyuyabiliyor ki? Çevremde tek bir örneği var. Acaba bu mışıl mışıl uyku eskiden mi varmış? Artık bebeklerimiz bu kadar uyarana maruz kaldığı ve bu kadar vitamin aldıkları için mışıl mışıl uyuyamıyorlar mı?

Biz uyku konusunda oldukça şanslı görüyorduk, Enis Bora uzun süredir gecede 2 kere uyanıyordu: gece yarısı ve sabaha karşı. Her ikisinde de emzirmemin hemen akabinde yine uykusuna kolaylıkla kaldığı yerden devam ediyordu.

Ne olduysa son 2 haftada oldu. Meleğim uyanma sayılarını artırmakla kalmadı, her uykuya geçişinden 10-15 dakika sonra gene uyanır oldu. Böylece gecede 5-6 kere kalkar hale geldik, sabahları yataktan kalkmakta çok zorlanır olduk. Salı günü ofiste makyajımı yaparken göz altı torbalarımın aldığı yeni boyutu görünce kalbim  yerinden fırlayacak gibi oldu. O gün gözlük takıyor olduğma bir kere daha sevindim doğrusu.
Pazartesi akşamını salı sabahına bağlayan gece, miniğim o kadar çok uyandı ve o kadar çok ağladı ki, artık bir uyku eğitimi alması için profesyonel yardım almamız gerektiğine inancım pekişti. 750 TL verip, karşılığında "bebeği kendi kendine uyumasını öğrenmesi için ağlatmak" cümlesini duymak çok işime gelmese de, belki farklı birşeyler de duyarım ve sonrasında bebeğim de biz de mışıl mışıl uyuruz diye ümidim arttı.

Ama dün gece (20 Eylül gecesi) bir mucize oldu; doğduğundan beri minnoşum ilk defa 10,5 saat kesintisiz uyudu. Gece uykusuna başlayabildiğinde 21:30'du ve sabah 7'de gözlerini tekrar açtı.

Biz de karı-koca mutlu ve enerjik olarak yeni bir güne başlayabildik. Yanlız itiraf etmem gerekir ki, miniğimin uyanmaya alışık olduğu tüm saat aralıklarında, kurulu saat gibi uyanıp kulak kabarttım geceye. Neyseki her seferinde sadece düzenli nefes sesi duydum, vıklama yerine. Bu durum bile enerjimin artmasına pozitif etki yarattı:)

Bir kere daha böyle bir durum ne zaman tekrar eder hiç bilmiyorum. Ama bu deneyimi de kayıtlara geçmesi açısından kayıt altına almadan yapamazdım...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder